Anchor Point Pictures

Mitt namn är Jonathan Schultz och jag driver tillsammans med två kollegor produktionsbyrån Anchor Point Pictures. Vi startade företaget September 2015, direkt efter gymnasiet, och har sedan dess producerat film för företag och evenemang. Vi tar själva hand om hela filmskapar processen, vi skriver manus, gör storyboard, planerar, filmar, klipper, animerar, ljudsätter och levererar färdig produkt. Under vårt första år har vi haft nöjet att jobba med kunder som Nordstans Köpcentrum, Entrance Mäkleri, Ung Företagsamhet och The Color Run!

Men våra drömmar är något annat. När vi inte gör reklamfilmer brinner vi helhjärtat för att berätta historier. Vi har tillsammans gjort tre egna kortfilmer, finansierade genom jobben vi gör för våra kunder. Den första, Blackout, gjorde vi under sista året på gymnasiet. Man’s Best Friend kom 2015 och gick till Final i Nikon European Film Festival och nu är vi i full gång med vår senaste kortfilm, Daddy Cool. Daddy Cool är en actionfilm som handlar om Jonas, Pappa till 8-åriga Max, och vad som händer när han ”bara” ska springa ett ärende. Våra drömmar och ambitioner går ofta långt över vår budget och erfarenhet men vi jobbar ständigt för att utveckla oss själva som filmskapare och kreatörer. Drömmen är att en dag få producera vår egen långfilm.

Då vi inspireras väldigt mycket av kortfilm och spelfilm försöker vi alltid väva in det i våra reklam och informationsfilmer. Vi träffade Entrance Mäkleri hösten 2015, och började då skapa lägenhetsfilmer på ett sätt som aldrig tidigare skådats. Vi använde oss av storytelling i våra filmer och använde oss av säljarna som skådespelare. Filmerna fick enormt genomslag och ”Brooklyn Vibes” som handlar om en genuin 30-talslägenhet i Majorna omnämndes i alla de stora inredningsbloggarna och magasinen, och dök till och med upp på Aftonbladet!

Vår skaparglädje och driv att alltid utvecklas är det som gör oss speciella i en bransch som domineras av erfarenhet och beprövade metoder. Trots vår unga ålder har vi alltid hittat kunder som är villiga att satsa på oss, och ett år efter uppstarten känns det bättre än någonsin!

Resultat Folkets Röst: 3 Likes